complete chaos - Reisverslag uit Delhi, India van Martijn Haagen - WaarBenJij.nu complete chaos - Reisverslag uit Delhi, India van Martijn Haagen - WaarBenJij.nu

complete chaos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 Augustus 2009 | India, Delhi

Hier weer een bericht en dit maal vanuit een nieuw land namelijk India. Maar eerst zal ik beginnen waar ik geeindigt was.
In Singapore ben ik nog naar de dierentuin geweest, die idd erg mooi was zoals eerder beweerd. En alle dieren leken ook nog redelijk happy, behalve de polar beren maja dit is dan ook niet echt hun klimaat.
Ook ben ik een dag opgetrokken met een Japanse jongen die in dezelfde dormetrie sliep. Na Singapore nam ik de trein weer retour naar KL. Dit maal verbleef ik in een ander guesthouse dat meer weg had van een soort studentenhuis. Erg veel andere reizigers en erg gezellig. 1 dag met een Duitse meid de stad rondgewandelt en s' avonds tot laat chillen met een stel Fransen.
Ook ontmoette ik hier een aantal mensen die ook in India waren geweest en me wat tips konden geven. Het advies was vooral vertrouw niemand en sta stevig in je schoenen!! "Oh start je in Delhi nou veel suc6" , nou dat belooft wat dacht ik:).

De 26ste was het eindelijk zover, eind van de middag vloog ik naar India. Ik vond het zelf best spannend en was benieuwd wat ik aan zou treffen. Eenmaal op het vliegveld in Delhi maar een andere tourist aangesproken om een taxi te delen. Deze meid uit autralie had zelf al een hotel geboekt met een taxirit erbij dus ik kon wel meerijden. Dit scheelde iig een hoop gezeur met het regelen van een taxi. Hierna besloot ik ook maar in hetzelfde hotel te slapen het was we wat duur, namelijk 5 euro per nacht maar de volgende dag zou ik wel wat anders gaan zoeken.

Na een nacht goed slapen ging ik op weg om een nieuw guesthouse te zoeken. Toen ik eenmaal de deur uitliep WOW, drukte,chaos,kleur,stank,koeien,zwervers,stof etc etc!!!

Na even te wennen ging ik toch maar op zoek en na verscheidene guesthouses binnengelopen te zijn vond ik een redelijk goede. Een double room voor 2 euro de nacht met een fan aan het plafond. Na mn spullen te hebben oververhuist ben ik maar opzoek gegaan naar ontbijt om vervolgens wat te gaan sightseen. Per rickshaw(een fiets met aanhanger) ging ik op weg naar het rode fort, een immens groot fort waar heel lang het Indiaase leger gestationeerd was. Het verkeer is hier 1 grote chaos van getoeter drukte en stof maar op de 1 of andere manier kon mijn chauffeur erdoor heen komen. Nadat ik dacht het niet nog drukker kon kwamen we in 'old Delhi'. 1 grote file van rickshaws,autorickshaws,koeien,fietsen,voetganger,trucks en ga zo maar door. Ook is het grappig om te zien dat er overal koeien rondlopen en hele verkeersopstoppingen veroorzaken.

Het fort was idd indrukwekkend groot en erg mooi, alsof je zo in de wereld van aladin duikt.
Hierna ging ik door naar 'Jama Masjid' de grootste moskee in de stad. Voor de ingang loopt je eerst op een soort oprijlaan die volgepropt staat met stalletjes met eten en kleding etc. En hier kreeg ik voor het eerst te maken met de zwerfkinderen die Delhi zoveel kent. Ze klampten me vast voor eten en geld en het was werkelijk hartverscheurend en zet je wel even met beide benen op de grond, dat we maar blij mogen zijn waar we zijn geboren. Al is het klassensysteem officeel afgeschaft is het er nog steeds in de cultuur en als je geboren wordt in een lage klasse zal je daar ook niet uitkomen. En veel kinderen komen richting Delhi om te bedelen.
De moskee zelf was erg mooi en indrukwekkend het kan plaats bieden aan zo'n 25.000 man.
Hierna ging ik per rickshaw weer terug naar het guesthouse. Normaal betaal je ongeveer 50 eurocent voor een kilometer, maar omdat die mensen 1 van de armste zijn in de stad en ze hard moeten fietsen geef ik ze maar een flinke fooi(voor hun doen) en dat is nog steeds maar 1 euro 50 ofzo.
Na deze dag was ik aardig kapot en zat vol met verschillende gevoelens.

De dag erna besloot ik op weg te gaan richting connaught place in 'new Delhi' het zakencentrum van de stad. Omdat ik een lang stuk ging lopen besloot ik maar mijn schoenen aan te doen ipv slippers, nou ik heb het geweten!! Zodra ik naar buiten stapte kwam er een jongen aan die mijn schoenen wilde poetsen, hier had ik niet echt behoefte aan maar daar had hij maling aan. Hij bleef een half uur achter me aanlopen zelf toen ik hem negeerde, hij wachte terwijl ik zat te ontbijten en zelfs toen ik sandalen ging kopen. Hij dacht de aanhouder wint en inderdaad uiteindenlijk heb ik niet mijn schoenen laten poetsen maar een fles drinken voor hem gekocht. Hier was hij erg blij mee, al weet ik niet of hij hem heeft opgedronken of verkocht:P

Tijdens mijn wandeling kwam ik een jongen tegen die met me meeliep en me de weg wel wilde wijzen, hij was een student. Toen we er volgens hem waren nam hij me mee naar een touristbureau waar ze me van alles aanboden van tickets en advies. Nou had ik hier geen behoefte aan en ben op een gegeven moment weggegaan, maar wel met een gratis map van de stad:P
Eenmaal buiten bleek ik helemaal niet in connaught place te zijn en kwam er een andere jongen naar me toe die de weg wel zou wijzen, nou prima. Hij wees me inderdaad de goede richting maar begon op een gegeven moment ook over reisbureaus etc en toen ik vertelde dat ik daar geen behoefte aan had werd hij boos. Nou prima doe dat maar in je eentje en ik liep weg, vervolgens kwam er weer een man naar me toe die wel een reisbureau wist en vanaf toen ben ik ze maar gaan negeren, dat is de beste manier vond ik uit.

In connaught place was een park waar ik even ging relaxen, hier ontmoette ik 4 Indiaase jongens waar ik een tijd heb mee zitten praten. Vervolgens vervolgde mijn wandeling zich richting de "Indian Gate" een monument voor oorlogslachtoffers. Erg groot en mooi. Nadat ik per rickshaw terug was gegaan richting mijn guesthouse ben ik maar wat gaan chillen om vervolgens wat te gaan eten. Ondertussen had ik wel wat behoefte in een btje normaal contact dus sprak ik een engelse jongen aan genaamd Ben en met hem ben ik de rest van de dag en de dag erna(vandaag) opgetrokken. Erg gezellig en goed om ff te praten over alle chaos hier.

India is zo anders dan alle andere landen waar ik tot nu toe ben geweest. En ik vind dat het heel erg 2 kanten heeft. Aan de ene kant ontzettend mooi en veel kleur, vriendelijk mensen, heel lekker eten. En aan de andere kant veel armoede en leed.
En de drukte pff ,Hanoi is vergeleken met Delhi een rustig klein achterafdorpje:). Dit is mijn indruk tot nu toe al ben ik er pas 4 dagen.

En vanavond vertrek ik per trein uit Delhi richting de provincie Rajasthan naar de stad Jodphur ook wel genaamd 'the blue city'.

That's it en tot volgende keer,
Groeten
Martijn

  • 29 Augustus 2009 - 12:16

    Annemiek:

    Wouw, ik ben jaloers!.. Heel anders dan de andere landen dus, India komt steeds hoger op mijn lijstje! Mis je wel hoor :) hier is alles eigenlijk maar saai. En je loopt nu op sandalen?! met een drollevangerbroek.. Nice ;)

    Have fun!
    Annemiek

  • 29 Augustus 2009 - 16:45

    Koen:

    Nice hoor,

    Het bevalt dus wel om in je eentje verder te gaan. Het zal daar wel een heel ander soort wereld zijn, wat dat betreft niet vreemd dat je met een 'westers' persoon contact zoekt.
    Ik kan me niet eens voorstellen hoeveel je daar meemaakt (leert), wat je ontzettend graag met andere mensen wilt delen.

    Ik ben op 't moment trouwens de kamer in't andere huis aan het verbouwen, dus binnen een paar weken zal ik overgaan =)

    Let the last weeks count ;-)

    Greets, Koen

  • 30 Augustus 2009 - 16:16

    Ryanne:

    Wat een indrukken krijg je in zo´n stad en ik kan me voorstellen dat als je die kinderen zo ziet het hartverscheurend is. :(
    Ik ben benieuwd naar the blue city, de naam belooft al wat :D.
    Ben best jaloers hoor haha.

    xx

  • 30 Augustus 2009 - 19:19

    Niek:

    Ik ga slapen, ben kapot. Afgelopen week (van maandag tot zondag) maar ongeveer 25 uur geslapen. Intro enzo. Ik lees je verhaal andere keereeweer.

  • 31 Augustus 2009 - 10:56

    Helga:

    Heey Martijn!

    Wat super dat je dit alles onderneemt!
    Echt leuk om je verhalen te lezen. Weet onze gesprekken over het reizen nog goed, wel of niet gaan, en moet je nou kijken...Goed bezig!!
    Have fun!


  • 31 Augustus 2009 - 14:46

    Niek:

    Leuk verhaal :p

  • 01 September 2009 - 12:44

    Hannie Oda:

    Ha Martijn,
    De allerlaatste reactie op de vorige site is van mij, denk ik, en daarna las ik dat je een nieuwe hebt, nu je alleen verder reist.
    Ongelooflijk wat je allemaal ziet en meemaakt in India. Een les in relativering op alle fronten die ik nooit zal meemaken. Het kan wel, maar ik ben niet zo'n reiziger. Ik vind het al heel wat dat ik het 11 dagen heb uitgehouden in Schotland.
    Je ontmoet wel steeds weer mensen hè! Dat is ook wel bijzonder.

    Hartelijk,
    Hannie Oda.

  • 01 September 2009 - 13:19

    Jos:

    Goed bezig Tinus,
    Als ik je verhaal
    zo lees klinkt het als een chaos. Ben benieuwd wat je van de rest van India vind.
    Gr. Jos

  • 02 September 2009 - 16:35

    Marcel:

    Yo Martijn klinkt weer heel goed. Als je toevallig in de buurt van Bengalore bent moet je teamgenoot Frank van der Steeg maar ff de groeten doen :D aka Deux :). www.frankvandersteeg.waarbenjij.nu

    kan je zijn verhalen zien. En vergelijken misschien wel n btje :).

    HF! Grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Martijn

Na 5,5 maand samen te hebben gereist ga ik nu alleen verder. Eerst Singapore dan terug naar Kuala Lumpur en dan richting India om vervolgens af te sluiten in Nepal!!

Actief sinds 19 Aug. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5770

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 01 November 2009

alleen verder

Landen bezocht: